News Releases

Information and Privacy Commissioner Cautions Against Using Personal Email and Instant Messaging When Doing Public Business

TORONTO, ON (June 7, 2016) – Ontario's Information and Privacy Commissioner, Brian Beamish, is calling on the leaders of all public institutions to educate staff and enact policies to strictly control the use of personal email and messaging tools, such as BlackBerry Messenger, to conduct business. All public servants should be aware that records relating to government business are subject to provincial access legislation, even if they are created, sent or received through instant messaging tools or personal email accounts.

The use of these tools and accounts can create a number of challenges for institutions in meeting their obligations under Ontario’s access and privacy laws. To avoid these issues, Beamish is asking all Ontario institutions to strictly control the use of personal email or instant messaging when doing business, and implement clear policies to help public servants meet their legal obligations. If it is necessary to use these tools, institutions must plan for compliance by conducting thorough risk assessments and implementing appropriate administrative and technical measures to ensure that records are saved.

A new guide to assist Ontario’s public institutions, Instant Messaging and Personal Email Accounts: Meeting Your Access and Privacy Obligations, is now available.

“There has been some confusion around these issues, but it is imperative that all public servants, elected officials and political staff understand that information requests for records about public business cannot be evaded by using instant messaging or personal email accounts.”
~ Brian Beamish, Information and Privacy Commissioner of Ontario

Contact média

Pour une réponse rapide, veuillez nous envoyer un e-mail ou nous téléphoner avec les détails de votre demande tels que le média, le sujet et la date limite :

E-mail: @email
Téléphone: 416-326-3965

Contactez-nous

Médias Sociaux

Le CIPVP maintient des chaînes sur Twitter, YouTube et Linkedin afin de communiquer avec les Ontariens et les autres personnes intéressées par la vie privée, l'accès et les questions connexes.

Notre politique relative aux médias sociaux

Aidez-nous à améliorer notre site web. Cette page a-t-elle été utile?
Lorsque l'information n'est pas trouvée

Note:

  • Vous ne recevrez pas de réponse directe. Pour toute autre question, veuillez nous contacter à l'adresse suivante : @email
  • N'indiquez aucune information personnelle, telle que votre nom, votre numéro d'assurance sociale (NAS), votre adresse personnelle ou professionnelle, tout numéro de dossier ou d'affaire ou toute information personnelle relative à votre santé.
  • Pour plus d'informations sur cet outil, veuillez consulter notre politique de confidentialité.