Blogue de la commissaire

Plongez dans les billets de blogues perspicaces de la commissaire Kosseim sur la confidentialité, l’accès, la cybersécurité et au-delà. Restez informé et explorez les dernières informations.

Balancing Transparency, Privacy and the Internet

While providing services to the public, municipalities are often required to collect, use and disclose personal information from and about their community members. Some information received and processed by municipalities is legally required to be made publicly available for the purposes of allowing public participation in decision-making and for maintaining transparency and accountability with respect to the activities of these institutions. Government transparency and access to information are vital to a free and functioning democratic society. Without them, the public cannot participate meaningfully in the democratic process.

Not surprisingly, municipalities are turning to the Internet as a means of making information public in an effort to improve accessibility, transparency and accountability. This can include publishing records directly to a municipality’s website or including records in searchable databases that can be accessed online. Publishing materials online is an effective means of ensuring that the public has access to a municipality’s information. However, when publicly available records include personal information, there are privacy implications that should be considered before that information is made available on the Internet.

Municipalities should balance the need to protect the privacy of their community members, in compliance with the provincial privacy legislation and the need to meet their other legislated obligations. The new guide Transparency, Privacy and the Internet: Municipal Balancing Acts describes a number of policy, procedural and technical options available to municipalities to mitigate the privacy risks associated with publishing personal information on the Internet.

Contact média

Pour une réponse rapide, veuillez nous envoyer un e-mail ou nous téléphoner avec les détails de votre demande tels que le média, le sujet et la date limite :

E-mail : @email
Téléphone : 416-326-3965

Contactez-nous

Médias Sociaux

Le CIPVP maintient des chaînes sur Twitter, YouTube et Linkedin afin de communiquer avec les Ontariens et les autres personnes intéressées par la vie privée, l'accès et les questions connexes.

Notre politique relative aux médias sociaux

Aidez-nous à améliorer notre site web. Cette page a-t-elle été utile?
Lorsque l'information n'est pas trouvée

Note:

  • Vous ne recevrez pas de réponse directe. Pour toute autre question, veuillez nous contacter à l'adresse suivante : @email
  • N'indiquez aucune information personnelle, telle que votre nom, votre numéro d'assurance sociale (NAS), votre adresse personnelle ou professionnelle, tout numéro de dossier ou d'affaire ou toute information personnelle relative à votre santé.
  • Pour plus d'informations sur cet outil, veuillez consulter notre politique de confidentialité.