Blogue de la Commissaire

Plongez dans les blogs perspicaces du commissaire Kosseim sur la confidentialité, l’accès, la cybersécurité et au-delà. Restez informé et explorez les dernières informations.

FIPPA and MFIPPA: The Recordkeeping Amendments

Bill 8, the Public Sector and MPP Accountability and Transparency Act, will come into effect on January 1, 2016.

This Bill amends the Freedom of Information and Protection of Privacy Act (FIPPA) and the Municipal Freedom of Information and Protection of Privacy Act (MFIPPA) to include requirements for institutions to ensure the preservation of records. As a result of the amendments, heads of institutions will be required to take “reasonable measures” to preserve records in their custody or control. The amendments apply to all stages of the information life cycle and make it an offence to alter, conceal or destroy a record with the intention of denying access.

As the body that oversees compliance with FIPPA and MFIPPA, the IPC strongly supports the amendments because they will bring increased transparency and accountability to Ontario public institutions.

We have prepared this new paper to help institutions understand their responsibilities under the recordkeeping amendments, as well as develop and implement plans to address these provisions.

 

Contact média

Pour une réponse rapide, veuillez nous envoyer un e-mail ou nous téléphoner avec les détails de votre demande tels que le média, le sujet et la date limite :

E-mail: @email
Téléphone: 416-326-3965

Contactez-nous

Médias Sociaux

Le CIPVP maintient des chaînes sur Twitter, YouTube et Linkedin afin de communiquer avec les Ontariens et les autres personnes intéressées par la vie privée, l'accès et les questions connexes.

Notre politique relative aux médias sociaux

Aidez-nous à améliorer notre site web. Cette page a-t-elle été utile?
Lorsque l'information n'est pas trouvée

Note:

  • Vous ne recevrez pas de réponse directe. Pour toute autre question, veuillez nous contacter à l'adresse suivante : @email
  • N'indiquez aucune information personnelle, telle que votre nom, votre numéro d'assurance sociale (NAS), votre adresse personnelle ou professionnelle, tout numéro de dossier ou d'affaire ou toute information personnelle relative à votre santé.
  • Pour plus d'informations sur cet outil, veuillez consulter notre politique de confidentialité.